PROGRAM WAKAF TELEKUNG HALWA DUN MAHARANI DI BULAN RAMADHAN 1430H



HALWA DUN Maharani
tidak mahu ketinggalan memberi sumbangan di bulan Ramadhan 1430H ini.Mereka bergerak mengikut kumpulan menziarahi penduduk di sekitar DUN Maharani yang memerlukan bantuan.

Program Wakaf Telekung HALWA DUN Maharani ini julung kali dianjurkan sebagai satu usaha untuk mendekatkan PAS di hati masyarakat.Diharapkan sumbangan telekung ini dapat menyemarakkan sambutan bulan Ramadhan dengan mendekatkan diri kepada Allah.Di antara sasaran mereka ialah ibu tunggal.warga emas dan mereka yang kurang berkemampuan.

HALWA menerima sumbangan wang tunai dan telekung yang bernilai lebih RM2000.00.Sebanyak 52 pasang telekung telah berjaya diedarkan di samping barang keperluan dapur dan sedikit duit raya.

Penerima sumbangan tersebut adalah seperti berikut:
1 .Cawangan Parit Sakai dan Parit Keroma - 7 pasang
2. Cawangan Parit Samsu - 5 pasang
3. Cawangan Sri Muda - 3 pasang
4. Cawangan Bandar 'B' - 8 pasang
5. Cawangan Pt Pinang Seribu/Pt Samsu - 6 pasang
6. Cawangan PAJAR - 9 pasang
7. Cawangan Pt Bakar/Pt Amat - 5 pasang
8. Cawangan Pt Raja - 9 pasang

Tahniah HALWA ! Moga Allah berkati amal anda di bulan Ramadhan ini.Teruskan amal ini sepanjang masa,membantu dan berdakwah menyebarkan ISLAM.

Sumbangan untuk rakyat dalam PAS Cawangan Bandar 'B' dan sekitarnya telah disampaikan oleh Puan Hajah Rubiaf Raffee, isteri YB Dr Mohammad Taslim,ADUNMaharani, pada hari Isnin 14 September 2009:


Sumbangan Ikhlas daripada Muslimat PAS


Puan Hjh Rubiah menyampaikan sumbangan


Wajah kesyukuran penerima sumbangan


Terharu dan gembira di wajah penerima sumbangan berupa telekong dan wang tunai


0