BANTUAN PERSEKOLAHAN DUN SUNGAI BALANG 2011


BANTUAN PERSEKOLAHAN DUN SG BALANG 2011

Pada hari Jumaat 17 Disember 2011 , Pakatan Rakyat Muar sekali lagi bekerjasama menganjurkan Program Bantuan Persekolahan untuk Tahun 2011 bertempat di rumah Tuan Hj Abdul Rahman Wahid , di Pekan Sungai Balang Muar. Program yang sungguh meriah ini mendapat sambutan hebat daripada semua golongan masyarat dalam DUN  Sungai Balang dan juga  kawasan Bakri.

Seramai 200 orang kanak-kanak sekolah bernasib baik menerima bantuan beg sekolah dan vaucer pakaian sekolah setiap seorang. Moga ianya dapat meringankan beban ibubapa menghadapi Tahun Persekolahan 2011 nanti.Mereka cukup gembira dan berterima kasih di atas keperhatinan Pakatan Rakyat membantu mereka.Program kebajikan ini diadakan berterusan untuk memastikan kebajikan rakyat terbela.Bantuan ini disumbangkan oleh Persatuan Bakti Bakri di bawah naungan YBhg Dato. Chua Jui Ming.

Majlis diserikan dengan  kehadiran Naib Presiden Parti Keadilan, YBhg Dato' Chua Jui Meng, ADUN Maharani, YB Dr Mohammad Taslim, Penyelaras Keadilan Parlimen Muar,Sdr Nor Hizwan Ahmad,Sdr Yatin Sarpan dan Naib YDP PAS Muar, Tn Hj Malik  Md Diah. Ketua Cabang Keadilan Muar,

http://www.parlimenmuar.com/wp-content/uploads/2010/12/b2.jpg
Penerima sumbangan bersama ibu bapa memenuhi ruang khemah

Ketibaan YBhg Dato' Chua disambut oleh Sdr Hizwan dan AJKnya
dengan iringan kompang.


http://www.parlimenmuar.com/wp-content/uploads/2010/12/b1.jpg
Sdr Yahya mempengerusikan majlis.Kelihatan tetamu khas dari kiri: Sdr Hizwan,
Tn Hj Malik, Dato' Chua, YB Dr Mohammad dan Sdr Yatin.


http://www.parlimenmuar.com/wp-content/uploads/2010/12/b51.jpg
 Majlis Perasmian oleh Dato' Chua Jui Meng.
Belaiu menerangkan bagaimana Malaysia yang kaya raya dengan hasil mahsulnya tetapi pemerintah membazirkannya dan menarik balik subsidi kepada rakyat.Sudah sampai masanya rakyat brubah dan beri peluang kepada Pakatan Rakyat menerajui negara ini.


 Sdr Hizwan berhujah bagaimana Kerajaan Pakatan Rakyat mnjaga kebajikan rakyatnya.
Menurutnya rakyat Selangor di bawah Pakatan Rakyat bertuah di antaranya mendapat air percuma,bantuan RM1000.00 kepada anak Selangor yang berjaya melanjutkan pelajaran di IPT dan simpanan RM100.00 setahun bagi setiap anak yang  dilahirkan di Selangor.


 Giliran Tn Hj Malik menyampaikan amanat mewakili PAS Muar.
Tn Hj Malik menerangkan bagaimana Pakatan Rakyat yang belum memerintah telah berjaya menjaga kebajikan rakyat mengikut kemampuannya sedangkan ini adalah tanggung jawab pemerintah.

 YB Dr Mohammad mewakili DUN Maharani menerima sumbangan
daripada Dato' Chua.



 Sebahagian penerima sumbangan bergembira bersama pemimpin Pakatan Rakyat.


Ucapan terima kepada Sdr Hizwan yang menyumbangkan gambar-gambar Program ini.

0