MAJLIS IHYA RAMADHAN 2011 BPPNJ


MAJLIS TADARUS AL-QURAN  DAN IHYA RAMADHAN  anjuran Badan Perhubungan PAS Johor dengan kerjasama Dewan Pemuda PAS Johor telah dijayakan di Pusat Tarbiyah PAS Muar di Parit Pechah.



Majlis Tadarus dimulakan pada jam 3.00 petang hari Sabtu 20 Ramadhan 1432H diikuti dengan Majlis Khatam Al-Quran Bersama Pimpinan PAS Negeri yang dipimpin oleh Dato' Pesuruhjaya PAS Johor, YBhg Dato' Mahfodz Muhamed. Inilah julung-julung kalinya Majlis seperti ini dianjurkan oleh PAS Negeri Johor
Majlis Khatam Al-Quran turut disertai oleh TPJ Tuan Hj Aminolhuda Hassan, Ketua Pemuda Negeri Sdr Suhaizan Kaiat, SU Dewan Pemuda PAS Pusat Sdr Khairul Faizi Ahmad Kamil, Ustaz Mohd Razali Jamil Al-Hafiz, YB Dr Mohammad Taslim dan Wakil Madrasah Tahfiz.

 Dato' PJ memulakan Majlis Khatam Al-Quran.



Majlis diteruskan dengan Majlis berbuka puasa, solat maghrib, Tazkirah oleh Ustaz Nasarudin Hasan Tantawi, Ketua Pemuda PAS Malaysia, solat isyak, tarawikh dan Ceramah Badar Qubra.
Majlis Ceramah diPengerusikan noleh Sdr Faizul Salleh, Ketua Pemuda PAS Muar/SU Pemuda PAS Negeri.
YB Dr Mohammad Taslim, ADUN Maharani, memulakan dengan ucapan alu-aluan selaku tuan rumah, dikuti dengan Sdr Suhaizan Kaiat Ketua Pemuda PAS Johor, Exco Pemuda Pusat, Ustaz Nik Abduh Nik Abdul Aziz (Tim. Ketua Pemuda PAS Malaysia) dan di akhiri dengan ucapan Ketua Pemuda PAS Malaysia, Ustaz Nasarudi.

YB Dr Mohammad, Sdr Suhaizan dan Ustaz Nasarudin Hasan Tantawi
di atas pentas.Ustaz Nik Abduh sedang berucap.

Ustaz Nasarudin memberi tazkirah selepas maghrib.

Ustaz Nasarudin bersama pelajar tahfiz


Pelajar-pelajar tahfiz bersama dalam Majlis Khatam Al-Quran.


Pengerusi Majlis, Sdr Faizul memulakan majlis.

Amanat Exco Pemuda PAS Malaysia

Ustaz Nik Abduh.




Ceramah Ustaz Nasarudin.

Self potrait YB Dr Mohammad di pentas.

0