DRAF RANCANGAN TEMPATAN DAERAH MUAR 2002 - 2015 (PENGUBAHAN)


Wakil Rakyat Pakatan Rakyat pelawa rakyat beri maklumbalas Draf Rancangan Tempatan Daerah Muar 2002 - 2015


Jabatan Perancangan Bandar dan Desa Negeri Johor sedang  melancarkan Program Publisi dan Penyertaan Awam Draf Rancangan Tempatan 2002 -2015 (Pengubahan). Pihak PBT, Majlis Perbandaran Muar, sedang mempamerkan Draf RancanganTempatan Daerah Muar 2002 - 2015 (Pengubahan)  di Dewan Jubli Intan Muar sehingga 18 Mei 2011. Sebelum ini pameran telah dibuat di Tanjung Mas Muar dan di Wetex Parade Muar.Orang ramai dijemput meneliti pameran tersebut untuk memberi  maklumbalas. Setakat hari ini apabila YB Dr Mohammad Taslim melawat tempat pameran baru 900 orang yang datang melawat. 

YB Dr Mohammad mencadangkan supaya diadakan road show ke seluruh mukim dalam Daerah Muar supaya rakyat dapat bersama memberi maklumbalas untuk kebaikan dan kemajuan Daerah ini. Draf dalam bentuk CD hendaklah diedarkan kepada pemimpin-pemimpin masyarakat dan ditunjukkan serta ditayangkan  kepada masyarakat setempat. Buku Draf boleh didapati dengan pesanan tetapi harganya RM350.00 agak mahal untuk rakyat biasa. Tambahan pula resit yang dikeluarkan pula atas nama 'Kelab Sukan dan Kebajikan Jabatan Perancangan Bandar dan Desa Johor' ! Sepatutnya dokumen Kerajaan tidak semahal itu dan pungutannya bukan untuk manafaat Kelab ! Mungkin pihak yang berkenaan boleh menjawabnya.

Wakil Rakyat Pakatan Rakyat berpakat menyumbang maklumbalas untuk kesejahteraan rakyat.
Dari kiri YB Dr Sheikh Ibrahim, YB Er Teck Hwa, YB Dr Mohammad dan YB Gwee Tong Hiang.
 
 Serius berbincang.

Banyak perkara yang perlu dibereskan.
 
YB Er sedang mengeluarkan pandangan bersama YB Dr Sheikh Ibrahim.
 
YB Gwee bersama Setiausahanya.

Pagi ini, Rabu 11 Mei 2011, empat orang Wakil Rakyat Pakatan Rakyat mengadakan pertemuan di Muar membincangkan Draf Rancangan Tmpatan Daerah Muar 2002 - 2015 (Pengubahan). Mereka terdiri daripada YB Er Teck Hwa (Ahli Parlimen Bakri), YB Dr Mohammad Taslim (ADUN Maharani0, YB Gwee Tong Hiang (ADUN Bentayan) dan YB Dr Sheikh Ibrahim Salleh (ADUN Sg Abong). KesePAKATAN mereka dalam menjalankan amanah untuk rakyat terserlah. Mereka sering bertemu untuk menyelesaikan masalah rakyat tanpa mengharapkan peruntukan wakil rakyat sebanyak RM200,000.00 setahun yang diserahkan kepada Pegawai Khas Menteri Besar Johor yang bertindak seperti ADUN dengan diberi elaun RM3000.00  sebulan oleh Kerajaan Johor.

YB ini akan membentangkan maklumbalas rakyat tentang Draf ini dalam pendengaran awam nanti...

Sebelum ini YB Gwee dan YB Dr Mohammad telah menemui Encik Jamaludin, Setiausaha MPM , untuk mendapatkan CD Draf dan membeli buku Draf tersebut.


YB Gwee menerima CD Draf RTD Muar daripada Encik Jamaludin, SU MPM 
di Pejabat MPM baru-baru ini.
ADUN Pakatan Rakyat sentiasa bekerjasma dengan kakitangan dan Jabatan Kerajaan

Di akhir pertemuan satu siaran akhbar telah disiapkan untuk edaran. 
_________________________________________________________________________________

Kenyataan Akhbar YB Er Teck Hwa, Ahli Parlimeen Bakri tentang Draf RTD Muar:

http://mp-bakri.blogspot.com/2011/05/kenyataan-komen-mengenai-draf-rancangan.html#more 

 Wednesday, May 11, 2011
 Draf Rancangan Tempatan Daerah Muar dibuka untuk muat turun

klik gambar di atas untuk mula muat turn







0