UTUSAN MALAYSIA MOHON MAAF KEPADA YAB DATUK MENTERI BESAR KELANTAN


Muka surat hadapan akhbar Utusan Malaysia hari ini,Rabu 29 julai 2009, menyiarkan PERMOHONAN MAAF kepada YAB Datuk Haji Nik Abdul Aziz bin Haji Nik Mat,Menteri Besar Kelantan di atas kesilapan laporan mengenai kenyataan beliau yang disiarkan di muka surat hadapan Utusan Malaysia pada 15 Jun 2009.Kesalahan fakta yang sama juga tersiar dalam berita penuh mengenai kenyataan beliau itu pada muka surat 7 keluaran yang sama.

Tajuk atas sebelah kiri muka surat hadapan Utusan Malaysia pada 15 Jun 2009 tertulis 'Nasihat saya mesti didengar'.YAB Datuk Haji Nik Abdul Aziz sebenarnya bermaksud bahawa 'nasihat beliau TIDAK semesti didengar'

YAB Datuk Haji Nik Abdul Aziz mengulas mengenai cadangan Kerajaan Perpaduan pada sidang media selepas menerima kunjungan oleh Menteri Mentor Singapura,Lee Kuan Yew di pejabatnya di Kota Darul Naim.

Sahabat-sahabat yang di rahmati Allah,ingatlah firman Allah SWT dalam Surah Al-Hujuraat,surah Ke-49 ayat 6:

'Wahai orang-orang yang beriman! Jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita,maka selidikilah (untuk menentukan)
kebenaran
nya,supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara yang tidak diingini - dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) -sehingga menjadikan kamu menyesali apa yang kamu telah lakukan'

0