ZIARAH TAHUN BARU CINA BERSAMA ADUN MAHARANI DI PEKAN PARIT BAKAR MUAR , HARI KE TIGA


RABU 25 JANUARI 2012, HARI KE TIGA TAHUN BARU CINA 2012
Kemeriahan Tahun Baru Cina 2012, Tahun Naga Air, masih terasa. Hari ini, 25 Januari 2012, sudah masuk hari ke tiga Tahun Baru Cina 2012. YB Dr Mohammad Taslim  dengan diiringi oleh Pengarah MTD Maharani, Sdr Abu Bakar Ismail, Sdr Abdul Razak Sulaiman, Pengerusi Lajnah Kebajikan PAS Muar, Tn Hj Abdul Rahman Lajim, dan AJK DUN Maharani bersama-sama menziarahi jiran-jiran di sekitar Pekan Parit Bakar Muar. Salam perkenalan, salam persahabatan, salam perpaduan dihulurkan dengan iringan buah limau. 

Ziarah ini menzahirkan perpaduan irat masyarakat majmuk Malaysia khusunya dalam DUN Maharani. Setakat ini rombongan YB Dr Mohammad diterima dengan penuh kegembiraan. Mereka gembira diziarahi malah ada yang tidak menyangka seorang Wakil Rakyat akan bersama menyambut Tahun Baru di rumah mereka. Ada juga yang menyatakan bahawa inilah kali pertama sejak lebih 50 tahun yang lalu seorang wakil rakyat datang menemui mereka sempena Tahun Baru Cina. "Sangat tak sangka," kata mereka.

Suasana mesra dan ceria tanda sokongan padu dalam dilihat dalam rakaman gambar-gambar sempena lawatan YB ke rumah penduduk dan di tempat awam.


 Bersama penduduk di warong di Pekan Parit Bakar  menghadiahkan limau.


 Limau diberi tanda setiakawan dan hormat.


 Senyuman menceritakan segala-galanya.
Limau diberi mengeratkan hubungan.


 Anak muda geng kita !


 "V sign" menyambut kami. Tahun Baru membawa kemenangan dan kegembiraan !

 Selamat Tahun Baru semua ! Mereka bersedia melakukan perubahan.


 Limau membawa perpaduan.


 Di mana saja limau membawa keharmonian sejagat.


Anak muda disantuni.

0