KEMPEN TAHUN BARU 2012 BERSAMA ADUN MAHARANI DAN AHI PARLIMEN BAKRI - KURANGKAN GUNA BEG PLASTIK


SELAMAT MENYAMBUT TAHUN BARU 2012 !
 
YB Er Teck Hwa, YB Dr Mohammad Taslim dan Sdr Tan
dengan beg kitarsemula warna kuning di Jalan Sayang.
Hari Sabtu 1 Januari 2012 diraikan dengan lawatan santai ke restoran dan warong di sekitar bandar Muar dan Bakri. Bersempena dengan sambutan Tahun Baru 2012 ini   AP Bakri, Sdr Phua Sau ChingYB Dr Mohammad Taslim, ADUN Maharani, dan YB Er Teck Hwa, Ahli Parlimen Bakri, melancarkan Kempen Kurangkan Guna Beg Plastik di sekitar DUN Maharani dan Parlimen Bakri.

Mereka bergerak dari Klinik Mohammad di Jalan Sayang Muar pada tepat jam 8.30 pagi. YB Dr Mohammad dan YB Er diiringi oleh Yang Dipertua PAS Muar, Ustaz Abu Bakar Lajat, Pembantu Khas AP Bakri, Sdr Phua Sau Ching dan Setiausaha DAP Johor, Sdr Tan Chen Choon. Tempat pertama yang dituju ialah Kedai Makan di Jalan Sayang, kemudian ke dua buah Restoran Satey di Bangunan MARA, Warong di Jalan Hashim, Warong di Jalan Hj Jaib dan Warong di Jalan Bakariah. Setiap pengunjung bertuah menerima hadiah beg kitarsemula dan kalendar AP Bakri secara percuma.Sebanyak 200 beg kitarsemula telah dibahagikan secara pecuma pada pagi ini.

Suasan penuh mesra dirasai sepanjang pertemuan dengan penduduk tempatan dan luar yang sedang menikmati sarapan pagi. Inilah peluang untuk pemimpin dan Wakil Rakyat bermesra dengan rakyat. Kehadiran mereka diterima dengan semangat perpaduan .

Kempen Kurangkan Guna Beg Plastik ini telah dilancarkan oleh kerajaan tahun lalu. Kehadiran Wakil Rakyat ini adalah untuk mempromosikan tabiat yang baik ini untuk memelihara alam sekitar. Masih ada rakyat tidak menyedari bahaawa hari Sabtu adalah hari tanpa beg plastik di Pasaraya dan kedai-kedai besar di seluruh negara. Pemberian beg kitarsemula ini adalah simbolik sokongan rakyat untuk menyahut cabaran memelihara alam sekitar untuk generasi yang akan datang.


 
YB Dr Mohammad, YB Er , Ustaz A. Bakar dan Sdr Tan bermesra 
dengan pelanggan sebuah restoran.

Sungguh gembira tuan punya restoran ini menerima kalendar dpd YB Er.


 
Pelanggan  ini pun nampak sungguh gembira menerima hadiah beg.

Sama-sam kita jaga alam sekitar !

 
 
Penerimaan tanda perpaduan dan sokongan !
 
Inilah sumbangan kami.
 

Berpadu untuk jayakan Hari Tanpa Plastik.

Di akhir perjalanan bertemu peminat setia basikal antik
di hadapan Restoren Jalan Bakariah.

0