AMANAT PERDANA DATO' SERI ANWAR IBRAHIM DI MUAR


SELASA 3 Januari 2012 : Muar menyambut kehadiran Dato' Seri Anwar Ibrahim untuk menyampaikan Amanat Perdana di Parit Samsu Jalan Temenggong Ahmad Muar. Lebih 2000 orang menunggu kehadiran beliau dengan penuh sabar dan displin. Beliau tiba jam 11.30 malam selepas berceramah di Serom 3 Panggong, Ledang. Terima kasih kepada PDRM yang bertindak dengan profesional pada malam tersebut. Majlis berjalan dengan aman hingga lepas tengah malam.

DSAI berkaki ayam berceramah di hadapan ribuan peminat dan penyokong Pakatan Rakyat dari segala bangsa yang menunggu kehadiran beliau sejak jam 9.00 malam lagi. Dipercayai ramai penyokong BN hadir untuk mendengar amanat beliau. Intipatinya beliau meyakinkan rakyat bahawa Pakatan Rakyat akan turunkan harga minyak petrol dan tarif elektrik apabila memerintah nanti. Kebajikan rakyat diutamakan.

Majlis pada malam tersebut di pengerusikan oleh Sdr Hizwan Ahmad, Penyelaras PKR Parlimen Muar. YBhg Ustaz Abu Bakar Lajat memulakan majlis dengan membaca doa diikuti dengan penceramah pertama, YB Dr Mohammad Taslim, ADUN Maharani. Selepas itu Che'gubard mengkisahkan perjalanan hidup pemimpin besar Dato' Sri Anwar dari zaman pelajar hingga sekarang.Pengkisahan yang sangat mengesankan, kisah anak muda yang dikagumi pemimpin dunia dan diiktiraf oleh masyarakat antarabangsa.
Dato Dr Mahfoz Mohamed, Pesuruhjaya PAS Johor dan Dato' Chua Jui Ming, Pengerusi PKR Johor juga memukau rakyat dengan hujjah mereka. Sambutan daripada rakyat cukup hebat, tanda cahaya kemenangan PR di negeri Johor khusunya.


 
DSAI bersama kepimpinan PR,dari kiri YB Dr Mohamad, Dato' Chua Jui Ming,
Dato' Dr Mahfoz dan YB Dr Sheikh Ibrahim.

Pemimpin PAS mennggu giliran berucap sebelum ketibaan DSAI.

Dato' Chua, Sdr Hizwan dan YB Er Teck Hwa di pentas utama.

YB Dr Mohammad bersama Dato' Chua dan Ketua PKR Muar Sdr Yatin.



Pemimpin di pentas utama.


Jamuan selepas ceramah

Selepas ceramah,Puan Rubiah (isteri YB Dr Mohammad) dan puterinya
tidak melepaskan peluang merakamkan gambar bersama Ehsan, putera DSAI.
YB Dr Mohammad bersama Ehsan putera DSAI.


One for the album.

Jamuan...
 
Muslimat memenuhi ruangan.

Amanat DSAI memukau pendengar.
Rakyat mendoakan kesejahteraan dan keselamatan beliau sekeluarga

0