Sambutan Maulidur Rasul SAW 1403


Pada hari Ahad 8 Mac 2009 bersamaan 11 Rabiul Awal 1403 yang lalu, PASTI Ar-Rahmah Taman Seri Temenggong, Muar dan Badan Kebajikan Taman Seri Temenggong Fasa 3 telah bekerjasama menganjurkan majlis Sambutan Maulidur Rasul SAW. Sebelum ini, setiap tahun hanya PASTI Ar-Rahmah yang menganjurkan majlis ini di Padang Taman Seri Temenggong, bersebelahan PASTI , dengan menjemput ibubapa pelajar dan penduduk disekitarnya.
Pihak Jawatankuasa PASTI mengucapkan ribuan terima kasih kepada ahli jawatankuasa Badan Kebajikan Taman Seri Temenggong yang telah memberikan kerjasama sama ada tenaga, wang ringgit dan sebagainya sehingga majlis ini berjalan lancar.
Majlis pagi itu dimeriahkan dengan perarakan yang diiringi paluan kompang dan selawat.Pelajar-pelajar PASTI, penduduk Taman Seri Temenggong berarak segak dan bersemangat,sebahagiannya lengkap dengan pakaian kebangsaan.
Ceramah disampaikan oleh Ust. Muhidir Tamjis, sementara kanak-kanak menyertai pertandingan mewarna.Persembahan nasyid oleh pelajar PASTI dan berzanji oleh remaja Badan Kebajikan Taman Seri Temenggong Fasa 3 sungguh mengagumkan. Majlis ini dirasmikan oleh YB Dr Mohammad Taslim ADUN MAHARANI.




Segak berarak penuh semanagat sambil berselawat dengan iringan kompang



Kemas,bersemangat,sedia berkorban untukmu Rasulullah



Tetamu kehormat di pentas anak muda membaca berzanji



Tetamu dan penduduk Taman Seri Temenggong memenuhi khemah



Serikandi PASTI Ar-Rahmah hebat bernasyid





0