KHIDMAT MASYARAKAT PAKATAN RAKYAT DUN BENTAYAN,MAHARANI DAN SUNGAI ABONG


Hari Minggu biasanya rakyat bercuti,berehat,mengemas rumah,pergi ke kebun dan beriadah.Kami ADUN Pakatan Rakyat mengambil kesempatan di waktu lapang ini untuk turun padang bersama rakyat menyelesaikan masaalah mereka dan memberi khidmat kesihatan untuk memastikan rakyat sihat dan cergas.

Pada pagi Ahad 8 November 2009 yang lalu YB Gwee Tong Hiang,ADUN Bentayan, telah menganjurkan Program Pemeriksaan Kesihatan Percuma dan Ujian Darah di Pusat Aktiviti DAP di Jalan Salleh Muar.

YB Dr Mohammad Taslim (ADUN Maharani) dan YB Dr Sheikh Ibrahim Salleh (ADUN Sungai Abong) telah memberi khidmat pemeriksan kesihatan dan ujian kencing manis secara percuma kepada semua yang hadir.Kami ADUN Pakatan Rakyat biasa dan sentiasa bekerjasama  membuat aktiviti kemasyarakatan bersama.Inilah kesepakatan dan perpaduan kami untuk membuktikan bahawa Pakatan Rakyat mampu memberi khidmat terbaik kepada rakyat walaupun peruntukan tahunan wakil rakyat sebanyak RM200,000.00 setahun diberikan kepada Wakil Khas YAB Menteri Besar Johor (Wakil BN) di setiap DUN yang BN kalah dalam pilihanraya.

Di bawah ini adalah petikan daripada Blog YB Gwee Tong Hiang:

Wednesday, November 11, 2009


民主行動黨社青团峇吉里区团与麻坡PATHLAB联合主办第八届验血运动反应热烈

民主行動黨社青团峇吉里区团与麻坡PATHLAB联合主办第八届健康验血运动的点点滴滴。。。

为了感谢马哈拉尼区州议员莫哈默达士林医生的协助,团长王运梁同志(右三)代表赠送水果篮以示谢意。('Terima kasih YB Gwee di atas pemberian hamper,' itulah kata YB Dr Mohammad agaknya..)

以表谢意,团长王运梁同志(右三)赠送水果篮给于验光师曾志贤先生(左七),新加望区州议员塞依不拉欣医生(左八)和潘淑萍中医师(左九)。左起: 崇光 同志,贝婷同志,生发同志,Pathlab职员,文打烟区州议员魏宗贤, 峇吉里区国会议员余德华. (右一起) 颜雪慧同志, 辜亚发同志.
YB Dr Sheikh Ibrahim dan rakan diraikan bersama)


马哈拉尼区州议员莫哈默达士林医生也是第二次义务前来协助健康运动。
众所周知,塞依不拉欣医生对皮肤问题很专长,应此民众抓紧机会询问。
(YB Dr Mohammad sedang menyukat tekanan darah seorang rakyat,
YB Dr Sheikh kelihatan di belakang)

燕玲同志也接受塞依不拉欣医生的血压检验。
(YB Dr Sheikh Ibrahim sedang menerangkan sesuatu dengan di perhatikan oleh YB Gwee)
 

社情团团长王运梁同志也接受莫哈默达士林医生的血压检验。
('Tekanan darah u bagus,' kata YB Dr Mohammad)


Kerja banyak,badan kena sihat.Dr Mohammad memeriksa seorang AJK DAP


医生为医生检验! 塞依不拉欣医生趁已无人之时,请求莫哈默达士林医生也为自己检查血压。
主办单位接受媒体采访。
(Eh, YB Dr Sheikh pun nak cek? Alhamdulillah,semua OK, PRU 13 nanti boleh terus berkhidmat!  YB Gwee tersenyum tanda setuju.)


Sumber: gweetonghiang.blogspot.com




0