SUKAN TAHUNAN PASTI KAWASAN MUAR 2009


Ahad, 2009 Mei 17

Sukan Tahunan PASTI Kawasan Muar Hebat

Muar, 17 Mei - Sukan Tahunan PASTI Kawasan Muar telah dilangsungkan di Padang Luar Stadium Muar bermula pada pukul 8.00 pagi tadi. Kejohanan sukan tahunan ini merupakan antara aktiviti kokurikulum PASTI yang sering diadakan pada setiap tahun.

Pelancaran dan perasmian Sukan Tahunan ini telah disempurnakan oleh YB Dr Hj Mohammad Bin Taslim, ADUN Maharani. Antara ucapan beliau ialah semoga aktiviti ini dapat memberi peluang kepada semua murid PASTI bergiat cergas dalam bidang Kokurikulum selain mencungkil dan mengasah bakat murid-murid bermula dari peringkat awal lagi. Acara-acara yang dipertandingkan ialah Bola Sepak 7 sebelah, Bolang Jaring dan Olahraga mini.


[Upacara perbarisan lintas hormat oleh anak-anak PASTI]

Antara pasukan yang turut mengambil bahagian dalam kejohanan itu ialah daripada pasukan PASTI Ar-Rahmah, PASTI Al-Aziz, PASTI Umiza, PASTI An-Nur, PASTI At-TAufiqiah, PASTI Al-Amaliyah, PASTI Al-alah & Takwa, dan PASTI Al-Huda&Mudzhirun.

Kejohanan ini mendapat sambutan yang amat menggalakkan daripada ibu bapa dan juga daripada penduduk sekitar daerah Muar.

" Kejohanan ini diadakan adalah untuk memilih peserta-peserta bagi mewakili daerah Muar ke Kejohaan Sukan Tahunan peringkat negeri Johor yang akan diadakan pada 31 Mei di Johor Bahru. Manakala peringkat Pusat pula akan dijalankan pada bulan Jun nanti di UNISEL, Selangor," kata En Rahmat, Pengerusi PASTI Ar Rahmah Taman Sri Temenggong.

Menurut kata Setiausaha PASTI Kawasan Muar, En Hamidon Omar, Program seumpama ini diharap dapat mengukuhkan lagi ukhwah antara warga PASTI dengan orang ramai serta penduduk setempat sekitar sekolah PASTI di kawasan masing-masing. Sebagai contoh, aktiviti sukan ini telah mendapat perhatian dan sokongan padu daripada keluarga anak-anak PASTI,serta penduduk-penduduk setempat. Selain guru-guru PASTI, merekalah yang mengurus, melaksanakan dan menjadi pegawai pertandingan ini sehingga selesai dengan dibantu oleh Unit Amal Malaysia .- orang muo

YB sedang bersarapan pagi.... makan nasi bungkus... santai....

Johan Bola Jaring dimiliki oleh pasukan PASTI Ar- Rahmah Tmn Sri Temenggong

Lagi... foto-foto menarik (slideshow} kejohanan Sukan Tahunan PASTI Cawangan Muar 2009

Sumber: Orang Muo_Bank Soalan


0