SELAMAT HARI BAPA BERSAMA ADUN MAHARANI


HARI AHAD 19 JUN 2010  - SAMBUTAN HARI BAPA BERSAMA ADUN MAHARANI

Hari Bapa  Ahad 19 Jun 2011 disambut oleh YB Dr Mohammad Taslim dan AJKnya dengan bermesra bersama penduduk tempatan di Pekan Parit Bakar Muar. Bertempat di Warung bersebelahan Tokong di simpang Pekan Parit Bakar  satu Program Pemeriksaan Kesihatan Percuma telah dilakukan oleh YB Dr Mohammad sendiri. Seawal jam 8.30  pagi penduduk tempatan telah menunggu kehadiran YB Dr Mohammad dan teamnya memulakan tugas.Sehingga jam 10.00 pagi hampir 30 orang penduduk mendapat manafaat daripada program ini. Pemeriksaan darah tinggi dan kencing manis diberi secara percuma. Nampaknya mereka cukup berpuas hati dengan khidmat yang diberi oleh YB Dr Mohammad.


Program Pemeriksaan Kesihatan Percuma ini telah dijalankan dalam DUN Maharani ini sejak lebih 10 tahun yang lalu sebagai Program Kebajikan PAS Kawasan Muar. Pada waktu tertentu Program besar-besaran bersama team Gaphor, PAPISMA, Darus Syifa' juga dianjurkan untuk semua penduduk.


Menurut YB Dr Mohammad beliau juga sering  mengadakan lawatan berkala dari rumah ke rumah mengunjungi  penduduk yang menghidap penyakit kronik, warga emas, OKU dan mereka yang ditimpa musibah. Inilah di antara khidmat yang dapat beliau sumbang  sejak sebelum menjadi Wakil Rakyat lagi.

Beliau mengucapkan terima kasih kepada semua yang terlibat dengan Program Khidmat Kemasyarakatan ini. Selepas ini beliau akan berkunjung ke lokasi lain pula.

Kain rentang dipasang di Pekan Parit Bakar Muar.

 Sebaran untuk orang ramai.



YB Dr Mohammad bersama sebahagian daripada AJK DUN Maharani
di hadapan Tokong bersebelahan dengan Warong tempat Program dijalankan.

 
 Di mana sahaja YB Dr Mohammad sedia berkhidmat.

 Peserta pertama, Cikgu Minhad, mendapatb khidmat nasihat daripada YB Dr Mohammad

Wanita Cina ini turut diberi khidmat.


 
You're still strong auntie !
 
 
Sambutan menggalakkan daripada masyarakat berbagai bangsa.
 
YB Dr Mohammad dan Sdr Hamidun melayani pelanggan.
 
Warga Emas going strong !

Anak muda  ini  perihatin dengan kesihatannya.
 
Program ini merentasi sempadan bangsa dan umur.


 
 Wajah ceria seorang peserta warga emas.
 

0