HUTAN SIMPANAN KEKAL TANJUNG KETAPANG MUAR 1



TANJUNG KETAPANG, TEMPAT TARIKAN PELANCUNG DAN MASYARAKAT TEMPATAN,MENARIK PERHATIAN YB MAHARANI DAN  YB BENTAYAN.

MEREKA TELAH MENGAJUKAN SOALAN BERIKUT DALAM PERSIDANGAN DEWAN NEGERI YANG LALU.

INILAH JAWAPAN KERAJAAN JOHOR:

 SOALAN BERTULIS YB DR MOHAMMAD TASLIM DALAM PERSIDANGAN DEWAN NEGERI JOHOR - 19 NOVEMBER 2009 - 8 DISEMBER 2009


SOALAN B96:


Cadangan Pembangunan Bercampur Pesisiran Pantai Tanjung Ketapang Mukim Maharani dan Mukim Bandar daerah Muar telah diluluskan,rujukan UPEN (SWT) (PDG) 7-23.Apakah status projek ini dan sila beri maklumat mengenai perkembangannya yang terkini?


JAWAPAN:


Kerajaan Negeri masih belum meluluskan sebarang projek pembangunan persisiran pantai Tanjung Ketapang,Muar dan pada ketika ini kerajaan sedang mempertimbangkan cadangan untuk membnagunkan tapak Fasa 1 dengan keluasan 86.313 ekar.

_________________________________________________________________

Soalan-Soalan di atas ditanya semula oleh YB Gwee Tong Hiang (Ahli Dewan Negeri, Kawasan Bentayan) di Persidangan Dewan Negeri Johor Pada 16 Mac 2010

 SOALAN 100 (A32)

Adakah cadangan mengenai Fasa 1 seluas 86.313 ekar Projek Pembangunan Persisiran Pantai Tanjung Ketapang, Muar sudah dimulakan, syarikat manakah yang diamanahkan untuk projek tersebut dan berapakah kos perbelanjaan diperlukan untuk pembangunan projek tersebut? 

JAWAPAN Y. A. B. DATO' MENTERI BESAR 

Kerajaan Negeri masih belum meluluskan sebarang projek pembangunan persisiran Pantai Tanjung Ketapang, Muar. Pada ketika ini cadangan untuk membangunkan tapak Fasa 1 dengan keluasan 86.313 ekar di Tanjung Ketapang, Muar sedang diteliti dan dipertimbangkan dari sudut teknikal. 
_______________________________________________________

LAWATAN KERJA YB DR MOHAMMAD TASLIM DAN YB GWEE TONG HIANG KE TANJUNG KETAPANG PADA BULAN MAC 2011 MENUNJUKKAN KEADAAN TANJUNG KETAPANG SEKARANG:

Papan Notis 'Hutan Simpanan Kekal'


YB Dr mohammad, YB Gwee Tong Hiang dan Setiausahanya
di bawaha pokok di mana papan tanda di letakkan.



Lapang........menunggu terhakis......









0